Contract verpakken en Supply Chain-projecten

2025 Co-packing Duurzaamheid E-learning Food/FMCG
29 januari 2020, BY NA-NOMI

Contract verpakken en Supply Chain-projecten combineren

De 8 stappen van een succesvolle integratie

De opzet van een succesvolle Supply Chain vergt veel werk, opbouw van relaties en planning. Wanneer de ruimte, arbeidscapaciteit of mogelijkheden van uw kant beperkt zijn, kan outsourcing via een contract-verpakker een uitstekende oplossing bieden. Dit op basis van vaste Service Level Agreements (SLAs) en tariefafspraken voor het afdekken van risico’s en tal van andere voordelen. Projecten uitbesteden aan een co-packer kan u helpen om ​​seizoensgebonden of eenmalige projecten te realiseren. Dit kan weer leiden tot het ontwikkelen van een lange termijn relatie die blijvend middelen en kapitaal voor u vrijmaken.

Wanneer we een nieuw co-packing- of uitvoeringsproject starten, hanteren we 8 eenvoudige stappen om succes te garanderen. Het begint allemaal met het omdraaien van het gehele proces: ‘het startpunt is levering aan de eindgebruikers’ tot aan het beginpunt: de uitvoering. Dit allemaal passend bij uw vereisten. Met andere woorden, wij maken samen met u de backplanning. Dit is hoe wij de klant op het goede spoor houden en hoe u deze stappen kunt gebruiken om contract verpakken en Supply Chain-projecten te combineren

Stap 1: uw tijdlijn begrijpen

We willen uw unieke projectvereisten volledig begrijpen. Zodat we elke deadline kunnen halen, onnodige voorraden elimineren en versheid garanderen. Ons team kan zich zo volledig voorbereiden op een probleemloze uitvoering van het project. U bent op zoek naar:

  • Het uitvoeren van een seizoensgebonden project.
  • Extra ruimte of productie- en verpakkingscapaciteit voor een specifiek tijdsbestek.
  • Een langdurige overeenkomst om uw project in zijn geheel te beheren.
  • Een ontwerp of ontwikkeling van verpakkingsmateriaal (+inkoop en voorraadbeheer).

Het team van Na-Nomi zorgt ervoor dat we volledig zijn afgestemd op uw doelen en deadlines.

Stap 2: uw eindproduct begrijpen

  • Wat is het algemene doel van uw eindproduct?
  • Wat is er nodig om de eindbestemming te bereiken?
  • Wanneer overtreffen we de verwachtingen van uw eindklant?
  • Wat voor soort levenscyclus heeft het artikel?
  • Is er een houdbaarheid en moeten we de informatie voor u labelen/etiketteren?

We willen precies weten wat er in uw eindproduct gaat, of het nu gaat om meerdere producten in één pakket, of een Retail-display met promotie- of seizoen items. Wij houden uw leveranciers verantwoordelijk om ons tijdig de producten te bezorgen en stemmen processen af met de betrokken partijen. Terwijl u doet wat uw bedrijf het beste doet, beheren wij uw voorraad en zorgen voor de rest.

Stap 3: een tijdlijn ontwikkelen die bij u past

Zodra we al uw behoeften begrijpen, gaan we een tijdlijn ontwikkelen die volledig overeenkomt met die van u. Inclusief de datum waarop uw product op de winkelvloer of in de hand van de consument moet zijn. We zorgen ervoor dat onze werknemers voorbereid zijn op elk controlepunt en dat onze verpakkingslijnen klaar staan om uw run efficiënt te voltooien. Het is belangrijk voor ons dat u op elk moment weet waar het project ligt, zodat de communicatie helder en snel verloopt. Ook de nazorg activiteiten definiëren we in detail.

Stap 4: een productieschema

We hebben onze tijdlijnen perfect gesynchroniseerd en we begrijpen uw product volledig. Nu zullen we ervoor zorgen dat ons productieteam een ​​duidelijk schema heeft voor het verpakken en verzenden van uw producten zoals u ze nodig hebt. We maken een schema om ervoor te zorgen dat op de laatste productie dag de producten in de vrachtwagens liggen en naar de winkels gaan wanneer dat nodig is. Flexibiliteit zit in ons bloed. Afwijkingen veroorzaakt door toeleverancier of door gewijzigde planningen en forecast, wij richten onze processen in zodat we hier adequaat op anticiperen.

Stap 5: een leveringsschema

We hebben leveringsafspraken gemaakt voor uw producten met vervoerder en ontvangers. We voeren logistieke activiteiten uit in eigen beheer of door een samenwerking met de meest geschikte partners, zowel voor B2B als B2C distributienetwerken. Met dit schema kunnen we er ook voor zorgen dat transport geen invloed heeft op de uitlever data. Het gebruik van onze goed onderhouden relaties met leveranciers, Retailers en vervoerders draagt bij aan het handhaven van tijdige leveringen. Uitlever orders kunnen wij digitaal en automatisch ontvangen en verwerken. Dit is snel te implementeren. Wij kunnen echter ook handmatig orders verwerken en schema’s aanpassen.

Stap 6: coördineren van ontvangsten

We coördineren alle ontvangsten. Dit wederom om voor u tijd vrij te maken zodat u kunt doen wat u het beste doet, terwijl wij de rest beheren. We coördineren samen met uw ontvanger om ervoor te zorgen dat ze anticiperen op ladingen zodat die op tijd binnenkomen en dat er geen verrassingen ontstaan. Als uw ontvanger wijzigingen moet aanbrengen, kan hij of zij van tevoren contact met ons opnemen om ervoor te zorgen dat u uw producten ontvangt zoals u wilt.

Stap 7: kwaliteitscontrole

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. We streven ernaar volledig te voldoen aan de Europese regelgeving voor een schone en veilige faciliteit en we hebben regelmatig zeer strenge en hoogwaardige kwaliteitsaudits. Dat gezegd hebbende, betrekken we ons kwaliteitsteam vroeg en vaak. We willen begrijpen wat belangrijk voor u is, omdat dat ook belangrijk is voor uw klant. We willen weerspiegelen wat u in de markt wilt. Fysieke monsternames en transporttesten kunnen onderdeel uitmaken van de implementatie en uitvoering.

Stap 8: uitvoering

Simpel gezegd, we voeren het plan uit en krijgen uw producten in de winkel of bij de consument wanneer u het wilt en hoe u het wilt. We werken als verlengstuk van uw bedrijf om u te helpen uw merk en/of verkoopresultaten te laten groeien.