De grote verscheidenheid aan displays, welke kies jij?

2025 Co-packing Duurzaamheid Food/FMCG
15 augustus 2022, BY NA-NOMI

Maar liefst 70% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer. Hoe zorg je er als producent dan voor dat de consument voor jouw merk kiest?

Displaybouw

Met displays kun je de klant direct beïnvloeden in de winkel. Dit blijkt de sleutel tot succes. Tegenwoordig zijn displays dan ook niet meer weg te denken uit supermarkten en winkels. Er is bovendien een grote verscheidenheid aan displays, waardoor je altijd de juiste optie voor jouw merk of product zult vinden. Zo zijn er zelfs duurzame opties, waaronder de circulaire display. Thijs Graat, Commercieel Manager bij Na-Nomi, vertelt er graag meer over.

Stimuleer de product verkoop

‘’Vaak is een display ter promotie bedoeld, maar displays zijn ontzettend breed inzetbaar.’’ Een goede display zorgt allereerst voor merkherkenning. Het is een effectieve manier om jouw doelgroep te bereiken. Tegelijkertijd stimuleert het ook de verkoop. Potentiële klanten zullen jouw merk of product opzoeken en wellicht tot een aankoop overgaan. De positieve eigenschappen van een merk of product worden benadrukt door een opvallende display. Bovendien wordt een product op deze manier uitgelicht, het valt veel meer op dan wanneer het gewoon in het schap ligt tussen alle andere producten. Een display wordt dan ook volledig op een product toegespitst, wat ze bijzonder effectief voor de verkoop maakt.

Welke displays zijn er?

Grofweg zijn displays in twee groepen in te delen: vrijstaande point of sale (POS) displays en vaste winkelinstallaties (winkel displays). Tot de POS displays behoren bijvoorbeeld vloer displays, welke op de grond staan en met opvallende vormen en grafische beelden de aandacht van het winkelend publiek trekken. Een voorbeeld van een vrijstaande display is de vitrinekast. Deze worden door glas of doorzichtige kunststof vensters afgesloten en beschermen waardevolle producten. Winkel displays zijn onderdeel van het basis uiterlijk van een winkel. Een bekend voorbeeld is de winkelstelling. Hierdoor ontstaan gangen en worden looproutes gecreëerd. ‘’Welk type display de producent kiest hangt af van welk type product er aangeboden wordt. En ook, hoeveel ruimte er beschikbaar is in de winkel’’, aldus Thijs.

Samen bouwen aan een duurzame toekomst

Ze werden al kort even benoemd: circulaire displays. Maar wat zijn dit voor soort displays? ‘’Circulaire displays zijn opnieuw inzetbare displays. Deze zijn gemaakt van kunststof en hebben een circulaire binnenkant. Hierdoor kun je ze meermaals gebruiken.‘’ Deze herbruikbaarheid vermindert het vereiste volume karton tot maar liefst 90 procent ten opzichte van traditionele POS displays. Zo’n circulair display is snel inzetbaar, volledig aanpasbaar en 100% recyclebaar. Hiermee beperk je het gebruik van karton en reduceer je CO2-emissie.

Marktleider op het gebied van displays bouwen

‘’Na-Nomi is de marktleider op het gebied van displays bouwen. We beschikken over jarenlange ervaring en kennis, waardoor we in staat zijn om onze klanten onderbouwd advies te geven. Bij een nieuwe klant, die nog geen displays heeft, adviseren we dan ook en gaan we bijvoorbeeld met de leveranciers om tafel zitten. We delen graag onze kennis, zeker bij minder ervaren klanten. Deze expertise zorgt er bovendien ook voor dat we nu sneller werken.’’ Naast de jarenlange ervaring en verworven kennis, spelen technologische ontwikkelingen ook een rol. Zo vertelt Thijs: ‘’Na-Nomi werkt met een semiautomatische display lijn, waardoor onze werknemers op een ergonomische manier displays afvullen.’’ Zo bouwen we samen aan een duurzame toekomst.